خوش آمدید ، مهمان ! [ ثبت نام | ورود

مرکز جامع خرید و فروش ماشین آلات صنعتی ایران

bodrum escort escort bodrum sex hikaye porno hikayeler

تماس بگیرید

موتور احتراقی دایره ای دورانی

  • استان: تهران
  • شماره تماس: 09900852567
  • ارسال شده: اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۶ ۱۱:۲۴ ق.ظ
  • انقضاء: این آگهی منقضی شده است
۱۸

توضیحات بیشتر

موتور احتراقی دایره ای دورانی

موتور احتراقی دایره ای دورانی
تحولی عظیم در صنعت موتور سازی
در این نوع موتور میل پیستون ها و شیر قطع و وصل سوخت هم دور با محور موتور دوران می کنند در واقع میل پیستون ها مستقیما توسط تسمه یا زنجیر به محور موتور وصل می شوند
درواقع قیمت فقط مالکیت ۵۰ درصدی این طرح ۱۵ میلیارد تومان می باشد و ارتباط از طریق ایمیل امکان پذیر است

بدون برچسب

  

شناسه آگهی : 689590ae457cd0c0

گزارش مشکل

درخواست شما در حال پردازش است ، لطفا چند لحظه صبر کنید ....

۳ پاسخ ها به “موتور احتراقی دایره ای دورانی”

  1. این همون مکانیزم موتور وانکل نیست مگه؟
    شما همون موتور را ساخته یا میخواهید بسازید؟
    https://en.wikipedia.org/wiki/Wankel_engine

    یادآور میگردد شرکت مزدا برخی از خودرو هاش رو همین الان با همین موتور روارد بازار ایران کرد ه است
    https://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_RX-8

    • سلام
      موتور دایره ایی دورانی
      ۱-در این نوع موتورها نیروی حاصل از احتراق بر بازوی گشتاوری یا شعاع پیستون به صورت کاملا عمودی وارد می شود این در حالی است که در موتور وانکل از دیواره سیلندر به پیستون نیرو وارد می شود ان هم با زاویه کمتر از ۹۰ درجه این بدان معنی است که موتور دایره ایی نیروی احتراق را به حداکثر کار مکانیکی تبدیل می کند (تکیه گاه گشتاوری در موتور وانکل دیواه سیلندر می باشد که عمود بر پیستون یا روتور مثلثی است یعنی نیروی احتراق به جای وارد شدن بر بازوی گشتاور بر مرکز یا محور موتور وارد می شود و این کمترین گشتاور را ایجاد می کند اما در موتور دایره ایی چون تکیه گاه گشتاوری یک پیستون خطی است و دایم بر محیط پیستون دایره ایی بالا و پایین می کند در استانه احتراق نیروی احتراق با تکیه بر تکیه گاه گشتاوری یا پیستون خطی نیرویی در جهت حرکت پیستون دایره ایی و با زاویه کاملا عمودی بر شعاع پیستون دایره ایی یا بازوی گشتاوری اعمال می کند )
      ۲-در موتور وانکل به دلیل ساختار غیر دایره ایی در هیچ شرایطی تیغه های اببندی موتور به صورت عمودی با جداره سیلندر در تماس نیستند و این بزرگترین مشکل در موتور وانکل است که اببندی این موتور را با مشکل همراه ساخته اما در موتور دایره ایی به دلیل ساختار دایره ایی تیغه اببندی به صورت کاملا عمودی با جداره سیلندر در تماس هستند
      ۳-ساختار غیر دایره ایی موتور وانکل باعث شده تیغه های اببند خیلی زود خراب و فرسوده می شوند و اگر تیغه اببند را سخت تر بسازیم جداره سیلندر را خراش داده و اببندی موتور را با مشکل مواجه می کند در حالی که در موتور دایره ایی این مشکلات مرتفع شده
      ۴-…….
      برای اشنایی بیشتر با موتور دایره ایی و انواع ان می توانید از طریق گوگل( موتور احتراقی دایره ایی دورانی) را سرچ کنید

  2. ضمن تشکر از ارسال پاسخ
    از اینکه حضرتعالی بروی یک چالش سنتی در حوزه تولید گشتاور متداوم دورانی تخقیق و ایده سازی میکنید بسیار خرسندم
    ظاهرا این ایده در داخل ثبت شده است
    سئوالاتی همیشه در حول و حوش مکانیزمهایی که مشابه و رقیب قدیمی دارند پیش میآیند که امیدوارم باعث آزرده گی حضرتعالی نگردد!
    مورد ۱ که توضیح دادید متوجه نشدم چون در قیاس دو طرح هر دو به یک شکل مماسی در معرض گشتاور ناشی از انفجارند، بنابراین موضوع ۹۰ درجه را خیلی درک نکردم!
    ضمن اینکه فراموش نکنیم که اصلا چرا وانکل تصمیم گرفته بود موتورش خارج از محور کار کند؟
    یادآوری مکانیزم کاری موتور های ۴ زمانه کمک به فهم موضوع میکند
    ۱٫تزریق
    ۲٫تراکم
    ۳٫انفجار
    ۴٫خروج گاز
    در موتور وانکل خروج از مرکز دقیقا به خاطر ایجاد تراکم صورت گرفته است که در طرح روتاری اشاره شده این مرحله نادیده گرفته میشود لذا موتور در یک فضایی با حجم ثابت دائما غوطه ور خواهد بود! که استنباط بنده اینست که این موضوع صدمه شدیدی به راندمان در حوزه تولید قدرت خواهد زد! اهمیت مرحله تراکم را در یک موتور دیزل بیشتر میتونید لمس کنید که اصلا بخاطر تراکم انفجار و مراحل بعدی خودبخود ایجاد میگردد!
    ۲ مشکل موتور وانکل نه تنها آب بندی و تیغه های آن بوده است بلکه ۲ مشکل اساسی تر دیگر طرح وانکل را اذیت میکنند:
    الف) موتور به طرز مشخصی بین دو منطقه سرد و گرم دائما در حال کار هست و تحمل چنین شرایط کاری تقریبا برای هیچ فلزی غیر ممکن است و نهایتا آلیاژ دچار خستگی مفرط و گسیختگی خواهد شد! در این میان به هم خوردن آب بندی تازه مشکل بزرگی بحساب نمی اید!!
    ب) روغنکاری جداره های موتور وانکل با تزریق مستقیم روغن به داخل سیلندر صورت میگیرد که این خود عیب بزرگی است!! مثل اینست که موتور ما دائما دچار روغن سوزی باشد و لذا الودگی هوا ایجاد میکند و از طرف دیگر استری کاهش روغن دائما با مصرف کننده خواهد بود!
    ج) فضای محفظه احتراق دائما دچار دوده زده گی ناشی از اختلاط روغن و سوخت تزریق شده میباشد
    نهایتا اینکه موتور طرح وانکل ایده است میان ایده های دیگر و مزایا و معایب خود را دارد؛ اما نتوانست در مقابل موتور پیستونی مقاومت کرده و از دور خارج شد.

ارسال نظر

شما باید وارد شوید تا بتوانید نظر خود را ارسال کنید.

تبلیغات